Сторінки

Щоденні 3 (Daily 3) – педагогічна технологія навчання математики, яку розробили Гейл Боші та Джоан Мозер. Вона ґрунтується на діяльнісному підході і включає в себе три види діяльності:
1. Математика самостійно.
2. Математика разом з другом.
3. Математика письмово.
     Кожен вид діяльності розвиває у дитини самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність і розрахований на певний час (до 20 хв.).
    Щоденні 3 – це щоденна діяльність, виконуючи яку діти навчаються бути самостійними під час математики, а вчитель має можливість працювати з учнями індивідуально та у малих групах.
    Отже, мета технології «Щоденні 3»  – зацікавити учнів математикою, розвивати у школярів самостійність, витримку, наполегливість, відповідальність, вміння працювати у спільноті.
     Завдання:
  1. Зацікавити школярів математикою.
  2. Навчати дітей довірі та повазі.
  3. Виробляти вміння працювати у спільноті.
  4. Вчити робити вибір.
  5. Розвивати у дітей відповідальність, наполегливість, витримку.
  6. Навчати учнів самостійності.
  7. І етап.  Базовий міні-урок «Вибираємо та прибираємо матеріали».
        Діти вчаться самостійно вибирати та повертати матеріали для математичних ігор і вправ.
    ІІ етап. Запуск діяльності.
         Щоб запустити «Щоденні 3», необхідно використати «10 кроків до самостійності» для математики самостійно.
    Крок 1. Повідомте дітям, що ви навчаєтеся математиці самостійно.
    Крок 2. Поставте ціль та створіть атмосферу необхідності.
    Крок 3. Запишіть бажану поведінку за допомогою Я-схеми.
    Крок 4. Змоделюйте бажану поведінку.
    Крок 5. Змоделюйте найменш бажану поведінку, потім – найбільш бажану.
    Крок 6. Розмістіть учнів по класу.
    Крок 7. Учні практикують «Математику самостійно», формують і тренують витривалість.
    Крок 8. Не заважайте, спостерігайте за учнями.
    Крок 9. Використайте тихий сигнал, щоб скликати учнів до початкового місця збору.
    Крок 10. Проведіть групове опитування. Запитайте «Як все пройшло?»
    ІV етап.Коли діти вже знають, що таке «Математика самостійно», і вміють виконувати цю діяльність, починайте вводити «Математику письмово» та «Математику разом з другом».
    Математика самостійно
          Учитель самостійно визначає час, коли краще проводити цю діяльність. Важливим моментом під час виконання цієї роботи є те, що учень самостійно вибирає математичні активності, з якими він має бажання працювати. Ця діяльність стосується занурення в кінестетичну практику і, передусім, базується на діяльності з маніпулятивними предметами. Вона залучає дітей до математичних ігор, спонукає брати участь у діяльності й вирішенні проблем, використовуючи 
      інструменти для лічби чи ігрові матеріали. На початку нового математичного
    4
    блоку ця діяльність є, здебільшого, переглядом і практикою попередніх блоків навчання.
    Приклади вправ ( додаток 1)
    Математика письмово
          У процесі цієї роботи учні відпрацьовують математичні навички написання цифр, числових рядів, розв’язування задач, рівнянь, обчислення прикладів, виконання нерівностей, перетворень, що передбачені навчальною програмою. Учитель готує необхідні завдання, які школярі мають виконувати впродовж відведеного часу. Цей вид роботи проходить під час уроку.Школярі, працюючи над математикою письмово, відпрацьовують вміння самостійно, зосереджено та уважно працювати упродовж відведеного часу. 
    Правила:
    1. Розпочинай працювати одразу.
    2. Під час роботи залишайся на одному місці.
    3. Працюй увесь відведений час.
    4. Дотримуйся правил поведінки.
    5. Розвивай витривалість
       Коли школярі розвинуть працездатність до 5 хв., можна пропонувати самостійно обирати одну з діяльностей: самостійно чи письмово. 
    Приклади вправ  ( додаток 2 )
    Математика разом з другом
         Цей вид діяльності вводиться лише тоді, коли діти впевнено виконують інші види діяльності. Для цієї діяльності діти вже повинні вміти обирати партнера. Бажано повторити міні-урок з вибору партнера, який раніше проводився під час вивчення «Читання разом з другом». 
    Завдяки «Математиці разом з другом» діти вчаться комунікувати один з одним. У процесі цієї роботи учні працюють у парі, виконуючи різні завдання, які готує для них учитель, відпрацьовують математичні навички.  Учитель має допомогти налагодити співпрацю між усіма учнями класу.
    Правила
    1. Вибирайте матеріали швидко і спокійно.5
    2. Під час роботи залишайтеся на одному місці.
    3. Починайте працювати одразу.
    4. Працюйте увесь відведений час.
    5. Повертайте матеріал у відповідне місце.
    6. Дотримуйтеся правил поведінки.
    7. Розвивайте витривалістю.
    8. ІІІ етапПрактикування діяльності щодня як під час уроку, так і впродовж дня.

Немає коментарів:

Дописати коментар